Followers

Tuesday 24 April 2012

pengalaman mengajar erti kedewasaan,,=)

salam,,arni sy rse sgt gembira teramat sgt kerana bru sebentar tdi mak angkat sy telefon bertanyakan khabar,,huhuhu,,msti korang rse pelik kn,,sbnranya mak angkat sy adalah orang asli dari kg meranti, pekan ,pahang bernama Ra a/p hassan, kerana baru-baru ni saya ad mengikuti satu program yg telah dianjurkan oleh pelajar tahun 3 dakwah dan pengurusan, fakulti kepimpinan dn pengurusan (FKP),,huhuhu,,

perasaan takut serta bimbang dtng menerpa ketika  mula-mula mengikuti program ni kerana ini adalah pengalaman pertama bertandang kerumah orang asli  dan adalh stu pengalaman yg tidak dpt sy lupakan sepnjang hidup. pd mlenyer mereka juga pemalu dgn kami,,maklum la,,bkn slalu mereka bertemu dgn orang luar dn sedikit dmi sdikit kami mula mendekati mereka dgn mengadakan pelbagai program dan aktiviti.

kanak-kanak disitu juga tidak tkut dgn kami, malah mereka suka dpt bermain bersama-sma serta melakukan aktiviti sukan yg dianjurkan. kami juga dibahagikan kepada beberapa keluarga orag asli disitu sebagai ank angkt dn setiap hari, kami diwajibkan utk menziarahi mereka dan menjemput mereka menyertai program2 yang dilakukan oleh kami,,pada sebelah ptg pula, kami adakan sukaneka dan sukan rakyat bagi meneratkan silaturahim antara kami.

pda sebelah ptg pula, kami adakn aktiviti bersama kaum ibu,,dan ini adalh pengalaman pertama saya dlm membuat dada liapn,,slh stu kraft tgn masyrakat disitu. selain itu, kami juga belajar menganyam tikar mengkuang dan jga bakul dgn menggunakan daun menkuang..

sungguh sy rindu dgn mereka, dan pada sebelah mlm pula kami akn memasang cerita-cerita untuk tatapan mereka. oleh itu,,kami dpt mendekatkan dri dgn lbih rpat dgn mereka..itulah yg dinamakn alah bisa,,tegal biasa..hehehe..disini sy paparkan gambar2 utk tatapan umum,,slamt membaca,,,bbye,,=P

keceriaan terpancar....suke posing budak2 ni..hehehe..




 
ketika sukaneka,,dgn smngat kerjasama yg tinggi...=)




 



bersama ngn mak n ayah,,,rindu kt dorang,,huhuhu,,































No comments:

Post a Comment