Followers

Saturday 12 May 2012

Berkawan biar seribu,,,=)

salam,, hai,,brjumpa lagi kita! arni saya nk bercerita atau berkngsi dgn korang tntang sahabat,,sahabt adlh insan yg dekat dgn kita selepas Allah, Rasul dan ibubpa,, kita sring gelar shabt kita sbgai kwn baik,,tman tp msra dn sbgainy.
Dalam kita bersendirian,kita beruntung kerana….mempunyai seorang sahabat yang memahami kita.Sebagaimana kita mengharapakan keiklasan dan kejujuran.Seorang sahabat,begitulah juga dia. Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya. Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya. Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri. oleh itu hargailah sahabat kita selagi mereka brsama ngn kita.sahabat sejati lbh ssh utk dcri drpd seribu kwn yg ad, mereka sntiasa brsma ngn kita ketika ssah dan senang.


CERIA..suke beno drng ni klo amek gmbo,,heehe








namun, ad jgk 'kawan mkn kwan'..ni yg amat ditakuti oleh sumer orang kerna mereka ditikam sr blkng oleh shbt mereka sndri,,sbgai cth shbt baik merampas pakwe sndri..ni yg kte BFF?,,best friend la sgt..oleh itu,,ktika mmilih shbt tu plih la dgn btol,,jika kita lihat remaja yg brmslah sosial spt rempit, dadah, mncri dan sbgainyer, majoriti mengikut rakan sebaya. itulah pdh klo slh plih,,




akhir sekali,,,hargailah shabt kerana mereka adlh tulang belakng kita ktika ssah dn senang,,,=)

No comments:

Post a Comment